A keréknyomás-ellenőrző rendszer utólag beépíthető, mivel az autó elektronikája elő van készítve erre a funkcióra.
Az ABS elektronika figyeli mind a 4 kerék forgási sebességét, illetve a kormányszögelforduás érékelőtől kapott érték alapján „tudja” azt is, hogy az autó egyenesen halad vagy éppen kanyarodik. Mivel ezek az információk már rendelkezésre állnak, ezekből az ABS elektronika már érzékeli, ha valamelyik kereke lapos az autónak. A lapos kerék kisebb átmérőjű, ezáltal egyenes menetben a forgási sebessége nagyobb a többi kerékhez viszonyítva.
A keréknyomás-ellenőrző rendszer beépítésekor a középkonzolba, gyári helyre beszerelésre kerül egy eredeti nyomógomb. Ezzel a gombbal tudjuk ellenőrizni a rendszer megfelelő működését, illetve az alapbeállítást is ezzel végezhetjük el. A rendszer másik eleme a műszerfalon lévő sárga gumi szimbólum, benne egy felkiáltó jellel. Ha mind a 4 kerékbe beállítottuk a megfelelő guminyomást, akkor a középkonzolon lévő guminyomás-ellenőrző gombját nyomva kell tartani 3 másodpercig (ez idő alatt a műszerfalon világit a keréknyomás-ellenőrző ikon), majd hallható egy hangjelzés, ami a sikeres alapbeállítást nyugtázza. Ezzel el is végeztük az alapbeállítást, a rendszer elindulás után automatikusan felméri az egyes kerekek egymáshoz viszonyított forgási sebességét és később ehhez fog viszonyítani. Az alapbeállítást akkor ajánlott elvégezni, ha kereket cserélünk, vagy állítunk a guminyomáson. Az alapbeállítást követően a rendszer folyamatosan figyeli a kerekek egymáshoz viszonyított forgási sebességét, és ha valamelyikből csökken a nyomás, akkor erre hang és fényjelzéssel (az óracsoportban lévő sárga keréknyomás-ellenőrző lámpa világít) figyelmeztet.
- Eredeti új VW keréknyomás-ellenőrző nyomógomb
- kábelköteg
- szakszerű beszerelés
- 1 év garancia